Sony Ericsson Xperia X1 blog

Sony Ericsson Xperia X1 blog
Sony Ericsson Xperia X1 blog är min nya blogg. Den kommer vara som denna fast för Xperia X1. (tryck på bilden för att komma dit)

Byt operatörsnamnet på din G900


Byt operatörsnamnet på din G900


Nu har jag fått reda på hur man byter text där uppe där det står operatören.
Bloggbesökaren Mr 3D hade bytt innan så han sa till mig hur man gjorde,
och det är jag väldigt glad för!

 

Här kommer instruktioner för hur man gör på G900, om du har en P1i så
trycker du 
Här

 

Först måste du ha hackat din mobil, instruktioner för det finns Här

Börja med att ställa CapsSwitsch i ”off”-läge och starta sen X-plorer.
Tryck på meny/tools/configuration och kryssa i ”Show ROM drives”. 
 Gå sedan in på Z:/resourceoch kopiera hela activitymenu-mappen
till C:/resource.



Nu när du ska byta ska du ändra några filer i den mappen du just kopiera. 

Så börja med att välja standby-program till något du inte använder (jag 
byter till inget eller standard för jag ska byta operatörsnamn på arbete). 
Sen går du in med X-plorer på C:/resource/activitymenu/customisations. 
Där går du in på zam_business om du ska ändra på arbete, zam_empty om 
du ska byta på klock-läge och zam_panelbased om du ska byta på standard.

 

Sen när du är inne på den mappen du ska ändra i så går du ner till zam_xxxx.r06
 (det står det som den mappen du gick in i, i stället för xxxx) . Tryck på Meny/file/edit 
för att redigera den. När du är inne på den trycker du på Meny/Find chars och 
skriver Network_ctrl.  Då ska 6e 65 74 77 6f 72 6b 5f 63 74 72 6c bli markerade 
(kan vara lite olika). På raden under det som är markerat står det 3e 
34 90 d3 3e 00 00 ff. 
 (kan vara lite olika där också, men huvudsaken är att det står 34).

Det är där det står 34 du ska ändra.

Nu ska du skriva så här där det står 34:

32 = tid
33 = datum
34 = operatör
35 = knapplås
36 = Aktivitetshanterare
A1 = inget
9D = huvudmeny

 

När du har valt det du ska ha trycker du back och sen trycker du på yes
när programmet frågar om du vill spara.

Om du skriver 9D så kan du ändra vad du ska skriva.

För att ändra det så går du in på C:/resource/apps och  ”ställer dig på” 
alaunch_loc.r06. Tryck sen Meny/file/edit. Tryck sen Meny/Insert mode.
Sen där det står ”Huvudmenyn” så skriver du det du vill ska stå
(max 10 bokstäver), jag skev Laffe G900, som är 10 bokstäver om man räknar
med mellanslag.

Sen sparar du den filen och sen är det bara att starta om mobilen (eller döda
standby) och välja ”arbets-läge” (eller det du ändrat) så ska det stå det du har skrivit.

 

Nu har du bytt ditt operatörsnamn! Hurra!

Betyg: +++++ 

Creator: Jag vet inte vem som gjorde det från början, men jag fick i alla fall hjälp av
bloggbesökaren Mr 3D, men guiden är från Datagubben, skrev bara om den.

Posted in Kategorier , , |

4 kommentarer:

  1. Psykbryt Says:

    Du har skrivit fel filtyp.... zam_xxxx.RSC ska vara .r06....tog mig ett tag att fatta kan jag säga men nu funkar det till slut...

  2. Laffe Says:

    Det stod .RSC för mig på nåt ställe :O Men det kan vara jag som gjort någo. Ändrar det nu.

  3. Viking Says:

    Jag har inte r06, får ändra i rsc som i vissa andra guider.

  4. Laffe Says:

    Det är olika på språk


Bloggtoppen.se Internet BlogRankers.com Blogglista.se Blog Toplist Reggad på Commo.se Teknologi bloggar Data/IT Bloggparaden Bloggrymden - Blogglistan med de bästa bloggarna! BloggRegistret.se Topplista Favoritlistan.se Topp 10 Page Rank Check Bloggpunkten.se
eXTReMe Tracker

  ©Sony Ericsson G900 blog. Template by Dicas Blogger.

TOPO