Sony Ericsson Xperia X1 blog

Sony Ericsson Xperia X1 blog
Sony Ericsson Xperia X1 blog är min nya blogg. Den kommer vara som denna fast för Xperia X1. (tryck på bilden för att komma dit)

Byta ikoner på G700 + P1 - instruktioner



Byta ikoner på 7900 + P1 - instruktioner


Är du en av dom som har en P1:a eller en G700:a?
Här kommer instruktioner för hur du byter alla ikoner
i huvudmenyn på dom.

Det är ganska lätt. Du gör bara som för G900 (instruktioner
Här) men instället för att ändra på secamera_loc och lägga till
default_secamera_icon (för att ändra kameran) så
ändrar du på agenda_loc.r06 och lägger in default_agenda_icon.mbm.
Då ändrar du kalender-ikonen.

På P1 behöver man inte heller alla ikoner, du behöver
endast ALaunchIcon.mbmdefault_agenda_icon.mbm,
default_contacts_icon.mbm, default_qmapp_icon.mbm
och qctrlpnl_icon.mbm. Och du behöver bara ändra _loc.r06-filerna
för dom.


Betyg: +++++

Edit, på alla inlägg där jag har skrivit att jag har lagt in
kalender-ikonern för att alla med P1 kan byta, så kan altså alla
med G700 också byta alla i huvudmenyn.

Posted in Kategorier , , , , |

2 kommentarer:

  1. Anonym Says:

    Varför får jag Can not open file när jag försöker kopiera över .mbm filerna till /c/res/apps?

  2. Laffe Says:

    Det är för att du inte har CapsSwith på OFF


Bloggtoppen.se Internet BlogRankers.com Blogglista.se Blog Toplist Reggad på Commo.se Teknologi bloggar Data/IT Bloggparaden Bloggrymden - Blogglistan med de bästa bloggarna! BloggRegistret.se Topplista Favoritlistan.se Topp 10 Page Rank Check Bloggpunkten.se
eXTReMe Tracker

  ©Sony Ericsson G900 blog. Template by Dicas Blogger.

TOPO